onsdag 13 mars 2013

Barn på nytt! ;)


Inatt vaknade jag av ett kruppliknande anfall, kunde inte andas (strypkänsla) och det gjorde ont i min svullna hals. Hann tänka för en kort stund: "Är det så här det ska sluta"! MEN, jag intalade mig själv att har jag kunnat lugna två pseudokrupp barn genom åren, så funkar det säkert på mig också! ;) Difteri är ju i princip utrotat i Sverige, eller? Ja, opp o hoppa med dig, sätt dig upp och ut med skräpet. Det funkade rätt så bra, men vaggvisan uteblev av naturliga skäl!

Nu är jag precis hemkommen från ett utvecklingssamtal med sonen, så STOLT mamma! På hemvägen åkte vi buss tillsammans, Casper med sitt busskort och jag med barnbiljett igen, haha! Undrar vad det är som gör att de knappar in "fel" hela tiden. På hemfärden läste jag i tidningen Metro om en utställning jag hemskt gärna vill gå på: Himmel och Jord på Malmö museér.

Öppnar 17 mars, Teknikens och Sjöfartens hus
Möt renässansmannen Tycho Brahe, världens mest berömda skåning, och frihetstidens Mårten Triewald, i den nya utställningen Himmel och jord.

3 kommentarer:

  1. Tyvärr är jag inte hemma på söndag annars kunde vi kanske gått tillsammans. Det hade varit trevligt att träffas efter alla dessa år. För många, många år sedan är det sedan vi träffades.
    Tack för omtanken min vän. Jag hoppas också det blir bra snart

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror utställningen håller på ett tag! :) Även om det inte blir där så får vi se till att träffas ngn gång snart!

      Kram!

      Radera
    2. Det tycker jag. Hade varit mysigt

      Kramar
      Lene

      Radera