tisdag 2 juli 2013

Not my favourite place...

Nä! Nya IKEA gjorde inte intryck på mig iaf! Saknar "mitt" gamla place... Kunde i och för sig kika bort till min gamla skola, Haganäs, lite nostalgirysningar där, men detta nya ställe har inte DET! Jobbiga lysrör, tradiga gångar och mörkt! Bara en sån sak som att ta lingondricka i restaurangen, det finns ingen där, eller jo, någonannanstans än där jag stod! Däremot flödade lingonsylten ner i glaset efter otaliga tryck på pumpen! ;) (Jaja, jag blev lite lurad av min kära syster, men hon ska få tillbaka en dag, haha)! Så, älgarnas Ullared har blivit som vilket varuhus som helst nu...suck! Jag och mina vänner har ju vuxit upp med IKEA, och många av dem har detta som arbetsplats än idag och kan vara jättestolta över det, men känslan infinner sig ändå inte, tyvärr!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. IKEA är inte vad det har varit. Vi tyckte det var jättemysigt att gå i lugn och ro på det gamla IKEA i Malmö, men det nya IKEA är inte så mysigt och inte kul att gå där tycker jag.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Tack söta Elisabeth för din fina kommentar!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera