tisdag 1 juli 2014

Äta vaddå?

Precis hemkommen ifrån dietisten. Just nu ska jag in i "elimineringsfasen"... Ta bort all gluten, laktos, fruktos, oligosackarider och sockeralkoholer osv. osv. osv. Sen KANSKE, men bara kanske, så lugnar magen ner sig. Jahupp! Men inte någonstans står det att jag får äta mina salta grodor... Men alfalfagroddar går bra! :)
Nåväl, FODMAP är kanske lite av en livsstil som man vänjer sig vid om bara man får må bra! Så nu åker den fram: "Lugn mage med God mat" av Sofia Antonsson.

Lugn mage med god mat (inbunden)

2 kommentarer:

  1. Din stackare. Detta känner jag igen. Har själv varit där.
    Har det tagits blodprov på dig om du är laktosintolerant? Gluten? Jag vet iaf att laktosintolerans kan man se med blodprov för det gjorde man med mig för en del år sedan. Det är bökigt i början, men man vänjer sig rätt snabbt. Och vad gör man inte för att slippa ha ont i magen hela tiden?! För hur kul är det? Inte alls.
    Lycka till vännen.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blodprover visar inget och gastroskopin u.a. Diagnos: IBS som ska lindras med diet och uteslutningsmetoden. Hoppas så Lene...
      Kram

      Radera