onsdag 11 september 2013

Mycket ska man höra...



..innan brösten kläms ihop! Idag har jag varit på Mammografi och undersökt mina bröst. Det brukar kännas och göra lite ont, men idag gick det som en dans! Tjejen som tog emot mig frågade: "Vad gör en så ung tjej här för att visa sina bröst? Jag måste få be om legitimation innan vi fortsätter"! Hon pratade (bröt lite) konstant,  klämde och trixade in brösten som om de vore lagervaror! Men japp! De här små fågelbona är nu förevigade på plåtarna och svaret kommer per post. Det är nu tredje gången som jag gör undersökningen och man håller liksom andan tills brevet kommer...

På cancerfondens hemsida visar de hur man kan undersöka sina bröst för att upptäcka ev. cancer i ett tidigt stadium. Det är VIKTIGT! På hemsidan finns även en film. 


http://www.youtube.com/watch?v=jPxr4vqcQYU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar