onsdag 13 februari 2013

Award!

Fick en Award av en barndomsvän (Lene) här på bloggen. Till den hörde lite frågor som jag tänkte besvara här! :)


Vad skulle du göra om du visste att du bara hade en vecka kvar att leva?

Jag hoppas att jag får leva ett långt och lyckligt liv... (Def. av lyckligt kommer i nästa fråga). Jag önskar att jag hann krama om mina barn och få viska en sista gång hur mycket jag älskar dem. Berätta för dem att de ska försöka att leva sina liv fullt ut! <3

Vad gör dig lycklig?

Älskar mina barn över allt annat! Att de får ha hälsan och i sin tur leva lyckliga och friska är min önskan. Att kunna fånga lite glädje i vardagen i form av ett leende, ett vänligt ord. Det är lycka i sig att ha förmåga att rensa bort energitjuvar. Hitta det som ger kraft istället... En kopp varm chokladmjölk toppad med vispgrädde gör gott i en frusen kropp!!

Vad gör dig rädd?

Ja, Lene... jag glömmer aldrig korsspindeln på ert staket som vi var tvungna att klättra över! Fastän jag har en otrolig spindelfobi så gjorde jag det ändå, för jag visste att det alltid var något positivt på andra sidan! :) Men det senaste året har jag varit rädd, mycket rädd... av helt andra anledningar, men jag håller på att bygga upp inre styrka för att mota denna energitjuv... Har ett litet ordspråk på min kyl, uttalat av ingen mindre än Winston Churchill: " Det omöjliga tar bara lite längre tid".

Vad är ditt motto?
Såå... "Det omöjliga tar bara lite längre tid"! :) Behandla andra som du vill bli behandlad själv!

Om du hade en miljon kronor du var tvungen att ge bort till någon person eller organisation, vilken skulle det då vara?

Jag har många i min närhet som drabbats av cancer, denna hemska, förfärliga sjukdom!! Det finns barn som har det svårt, och eftersom barn ligger mig så varmt om hjärtat, så är det dem jag tänker på. Jag har en önskan, även om det låter lite poetisk, att alla barn skulle få växa upp till starka, trygga, självständiga individer och leva i harmoni... , vi har bara en värld och den måste vi ta hand om, djuren och naturen. Barncancerfonden, Childhood och WWF får min röst!

TACK för ordet!




1 kommentar:

  1. Klokt skrivet Elisabeth. Härlig läsning.
    Haha den spindeln och miljoner andra som fanns där. Du var duktig som stod emot rädslan.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera