fredag 15 februari 2013

Ett möte i vardagen...

Idag har jag varit på Högskolan i Kristianstad. Vi behandlade ämnen som hur barn lär sig läsa och skriva samt hur de lär sig matematik. Som alltid väldigt trevligt att träffa sina klasskamrater. På lunchen fick vi även in en handledning i vår C-uppsats, så det var bara att kasta i sig lite mackor och sen störta vidare till nästa lektion.
Det var på hemvägen det hände... Jag satt på buss 551 till Åhus när den gamla damen gick på med sin rollator. Jag flyttade på mig för att hon skulle komma lätt på plats. Genast sa hon: Kom och sitt här igen! Det var en så härlig "aura" runt den lilla damen, hon påminde mig om Astrid lindgren när hon log med sina blå ögon. Hon berättade bl.a att hon hade ramlat i sin lägenhet och slagit ut sina tänder och skadat höften, det var då som hon skaffade rollatorn genom en sjukgymnast. Vi fortsatte att prata och det var så härligt att samtala med denna varma, positiva människa. Resan till Åhus gick snabbt och när jag sa att jag skulle gå av så sa hon: Vilken tur att just du satt här hos mig! Tänk att hon också tyckte att det var en trevlig stund. :) En kram till denna levnadsglada lilla gumma! Du stannar kvar i mitt hjärta länge...

1 kommentar:

  1. Visst förgyller sådana ögonblick ens vardag enormt mycket?

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera