söndag 10 februari 2013

Sparven från Minsk

Sparven från Minsk...ja, vem var det? Jo, förutom att det var ett av mina smeknamn när jag var liten, så var det en av världens bästa gymnaster - Olga Korbut från Ryssland, liten, tanig tös, precis som jag. Tanigheten var nog det enda som vi hade gemensamt även om jag gillade att röra på mig mycket. För min del var det ett litet försök att bli ballettdansös ett tag, men det var hemskt tråkigt tyckte jag. Jag fortsatte dansa dock i form av jazzdans men musklerna uteblev ändå. NU ska jag göra ett litet försök! Har bestämt mig för att träna på gym igen (för 88:e ggn) och nu hoppas jag att det ska fastna en och annan magruta (även om de är små som i  Falu rågrut)! Sexpacken ska sitta där till bikinisäsongen, eller inte, haha! I alla fall, till min hjälp har jag även en rockring med tyngder som ska svarva midjan till Perfection - allt enligt reklamen! Är någon mer sugen på att anta utmaningen?!! Just nu finns det FÖRE bilder i min kamera, och där stannar de tills det finns EFTER bilder om några veckor! ;) Tycker att vi rockar loss nu... 3, 2, 1... Final countdown!


Här är lite instruktioner och teknik!

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att jag hittat din blogg!
    Jag kan tyvärr inte hänga med på din rockutmaning, hur gärna jag än skulle vilja. Men jag följer gärna din blogg.

    Ha det gott
    Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lene!
      Har inte riktigt lärt mig än hur bloggen funkar, men är glad att du vill följa den! :)

      Kram!

      Radera
    2. ps. jag följer gärna din blogg om jag får! :) ds.

      Radera
    3. Hihi, jag är också ny på att blogga men vi lär oss. Klart du får följa min blogg!!

      Kramar
      Lene

      Radera
  2. Jag kommer tyvärr inte att anta utmaningen rocka rockring. Jag ska utmana mig själv att gå till gymmet som jag snart inte vet var ligger... Men en sak är säker- jag kommer att få minst en magruta efter att ha läst din uppstart av den nyinköpta rockringen. Jag skrattade så gott åt detta o gör det än idag:-). Kan nästan se det framför mig. Tack för att du dela med dig av detta och lycka till. Du kommer att lyckas. Om du inte tycker om din utsida så har du en fin insida! ! Tvivla aldrig på det. Många kramar Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!
      Klart att det är insidan som räknas... vad hade semlor och wienerbröd varit utan fyllning! ;) Jadu, Lotta! Jag kunde knappt sluta skratta själv heller! Tänkte hela tiden på om ngn hade sett mig och alla delarna som flög iväg, haha!

      Kram

      Radera
  3. Åh det där skulle man kunna! På mig funkar det inte förmodligen för att min mage har en kulle och inte alls är så platt som hennes ;)
    Jag kör på gymet 5 dagar i veckan och det funkar jättebra nu när mannen o jag tränar ihop! Tror tyvärr inte att det blir nåt bra resultat för beach 2013 :) men det är bra för kroppen! Fin blogg, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Och tack för att du tittade in på bloggen! :) Grejen med rockringen är mest att det ska vara kul. Jag arbetar med förskolebarn, och när några kolleger var på en kurs i barngymnastik så fick de tips om att rocka rockring skulle stärka rygg- och magmuskler. Instruktören hade väl sagt att vid ihärdigt rockande, i minst sex veckor, så skulle det även ge resultat i form av en eller annan ruta! Jag tyckte att det kunde vara värt att testa! Allt handlar egentligen om att man ska hitta sin grej...eller komplement. Den träning som är bäst är ju den som blir av, och kan man då ha roligt under tiden är det ett stort plus. Låter kul att ha ngn att träna ihop med... Då kan ni ju sporra varandra! :)
      Kram

      Radera
  4. Hej!
    Igår fick jag den stora äran att ta emot en Award på min blogg. Så idag tänkte jag att jag skulle skicka den vidare till dig!
    Gå in på min blogg och se vilka frågor du ska svara på.
    Ha en underbar dag!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera