onsdag 6 februari 2013

"Jag skulle äga miljoner om tårar var guld...

Igår sändes första programmet i Filip och Fredriks nya programserie "Hissen". Gäster var Anna Anka och Lasse Kronér. Det som berörde mig var när Anna pratade om sin skilsmässa och sina barn. Den annars så tuffa Anna kunde inte hålla tillbaka tårarna... Att par skiljer sig av olika anledningar, OK, men dra inte in barnen i olika bittra strider! Barnen har rätt till både sin pappa OCH mamma (förutsatt att inget brottsligt är med i bilden)! Psykisk misshandel skulle faktiskt, enligt mig, vara straffbart även om bevisning kan vara svårt.  Man borde nästan skriva ett kontrakt när man får sina barn om att alltid låta deras bästa komma först. Här i programmet kom det upp, sant eller falskt, att Annas barn fick höra av sin pappa att han skulle se till att de inte skulle få träffa deras mamma mer. Nu känner jag inte Anna och det har varit ett så stort mediepådrag kring hennes person, men det hon berättade är tyvärr verklighet för många kvinnor och män. Alla människor har sin historia, Anna sin, du din och jag min....Våra barn är bara till låns, var rädda om dem!! <3

2 kommentarer:

  1. Så sant så gumman. Bloggen börjar bli fin! :) Kram /Mattias

    SvaraRadera